Home » Maitolaiturilla tavataan yhteistyössä ikäihmisten asioissa

Maitolaiturilla tavataan yhteistyössä ikäihmisten asioissa

Syyskuussa käynnistyy Kansalaistoiminnankeskus Matarassa kaikille ikäihmisille tarkoitettu uusi avoin ja maksuton kerho MAITOLAITURI. Maitolaiturin toteuttavat yhteistyössä Monikko ry, Matara, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n hanke Löydä Iloa Arkeen ja Muistiyhdistyksen hanke Muistisilta. Kevään suunnittelupalavereissa kerholle löytyi tämä mielenkiintoinen mutta perinteikäs nimi MAITOLAITURI. Suomessa maitolaituri on kautta aikain ollut yhteinen kyläläisten kokoontumispaikka! Maitolaiturille tullaan tapaamaan ystäviä ja tuttuja, tutustumaan uusiin ihmisiin, juttelemaan ja vaihtamaan kuulumisia. Maitolaituri voi olla myös tiedottamisen ja tavaran vaihtamisen paikka. Mataran Maitolaituri -kerho alkaa tiistaina 10.9. ja kokoontuu parittomina tiistaina seitsemän kertaa aina 3.12. saakka. Kerho on klo 13-14.30. Kokoontumispaikka on Mataran Hilla-kokoustila (Matarankatu 6A, JKL), mutta sään salliessa ollaan ulkona pihalla – vaikkapa perinteisiin pihapeleihin tutustumassa! Kerhon teemoja ovat mm. terveys, etenkin aivoterveys, hyvinvointi, yhteisöllisyys, tiedot ja taidot. Lisätietoja kerhosta antaa Sirpa Pekkarinen, Monikko ry, p. 044 248 7177, yhdistys.monikko(at)gmail.com. Tervetuloa Maitolaiturille!

fiFinnish