Home » Onnistuneen retken salaisuus on innostuneet osallistujat

Onnistuneen retken salaisuus on innostuneet osallistujat

Monikko ry:n Paloma-kerhojen kevätkausi päätettiin maaseuturetken muodossa. Retki toteutui torstaina 23.5.2024 kun tutustuimme maaseutuyrityksiin ja luontoon Leivonmäellä. Leivonmäki on aiemmin ollut itsenäinen kunta, mutta on nykyään osa Joutsan kuntaa. Leivonmäen pitäjäidentiteetti on vahva, mitä todisti käyntimme Röykkälän lammastilalla, kansallispuistossa ja Simolan kotiseututalolla. Retkipäivän onnistumisen salaisuus oli kyllä innostuneet ja asioista kiinnostuneet osallistujat, mutta myös osansa oli aurinkoisella säällä, hyvillä eväillä ja turvallisella kuljetuksella. Kiitos kaikille matkaan mukaan lähtijöille ja toteutukseen osallistuneille! Heitä ovat liikennöitsijä Tähtipalvelut Lauttaanaho, Röykkälän tilan isäntäväki Viola ja Kalevi Fredin, Leivonmäki Seura, kansallispuistosta vastaava Metsähallitus, Karoliinan Kahvimylly ja kestikievari sekä Jukolan Juustola. Tämän kokemuksen turvin suunnittelemme jo tulevan syksyn kerhotoimintaa ja uusia retkiä! Paloma-kerhot ovat asuinalueilla toteutuvia osallisuutta lisääviä ja syrjäytymistä ehkäiseviä kohtaamisia, joissa opitaan suomea ja digitaitoja sekä viihdytään toisten seurassa musiikin, kulttuurin, liikunnan ja muistiharjoitusten parissa.

fiFinnish