Home » Monikulttuurista yhteistyötä

Monikulttuurista yhteistyötä

MOVE-verkosto on monikulttuuristen järjestöjen, maahanmuuttaneiden sekä viranomaisten ja muiden toimijoiden yhteisen vuoropuhelun ja tiedon välittämisen paikka Keski-Suomessa. Kaikille avoimen monikulttuuristen toimijoiden verkosto syntyi syksyllä 2017.  Nyt yhteiset palaverit ovat odotettuja ja niissä käsiteltävät asiat ajankohtaisia, kuten esimerkiksi keskustelu uuden hyvinvointialueen kanssa vieraskielisten asukkaiden tarpeista

Monikko ry on yksi verkoston jäsenistä. Ketkä muut löytyvät Move-verkostosta? Siellä kanssamme toimivat mm. Paremmin Yhdessä, Monikulttuurikeskus Gloria, Jyvälän Setlementti, Mosaiikki, Wari ja Moni. Kiinnostuitko heistä? Keitä nämä ovat? Lisää voit lukea Moven kotisivuilta moveverkosto.fi. Verkostossa on myös seurakuntia ja yhteisöjä kuten Jyväskylän Bahá’í-yhteisö ja evankelisluterilainen seurakunta.

Move on tärkeä kaveri Monikolle”. Verkosto saa pienen yhdistyksen äänen kuulumaan paremmin ja yhteistyö lisää vaikuttavuutta. Keskustelu toisten kanssa lisää itselle ymmärrystä ja voimme sopia tehtäväjaosta, kun vaikkapa järjestämme tapahtumia tai kirjoitamme yhteisistä asioista lausuntoja. Kumppanit tuovat yhteiseen pöytään uutta tietoa ja ajankohtaisia asioita, joista muuten emme olisi niin perillä. Moven kokouksiin saamme vieraaksi asiantuntijoita. Verkoston toiminta on avointa. Jokainen voi tulla mukaan pohtimaan tämän päivän ja tulevaisuuden moninaisuuteen liittyvä ratkaisuja. Moven kotisivuilta voit tilata verkkokirjeen niin olet kanssamme ’moninaisuuden ajan hermolla’.

fiFinnish